Корекційне заняття з розвитку дрібної моторики, мислення, уваги.

/Files/images/Сулима заняття 1.jpg /Files/images/Сулима заняття 2.jpg

Корекційно-розвиткове заняття на розвиток уваги для дітей молодшого шкільного віку.

/Files/images/изображение_viberь.jpg

/Files/images/IMG_20210209_111304.jpg

СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК УДОМА.
ПОРАДИ Й РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ

Сенсорний розвиток дитини можна створити в домашніх умовах.

- «Саморобні пазли». Розріжте на три (потім на більше)частини будь-яку предметну картинку, листівку. Спочатку зберіть картинку разом з дитиною, а потім запропонуйте їй зібрати самостійно.

- «Пустотливі мишенята». Візьміть будь-яку картинку,листівку, світлину з журналу, книги (зображення повинне бути зрозумілим дитині), виріжте з неї квадрати, круги, трикутники. Розкажіть дитині коротеньку казочку про пустотливих мишенят, які прогризли в картинці дірки, через що ви ніяк не можете її зібрати. Далі запропонуйте дитині закрити дірки на картинці фігурами, які з неї вигризли миші.

- "Намисто". Виріжте з цупкого паперу намистиникруглої та квадратної форми. Намистини можуть бути одного кольору або різного. Посередині в намистин виріжте невеликі отвори, щоб туди вільно проходив шнурок. Запропонуйте дитині зібрати намисто для мами (для ляльки).

1 варіант. Усі намистини одного кольору, нанизуються по черзі: круг, квадрат.

2 варіант. Усі намистини різного кольору; чергування кольорівдитина обирає сама. У процесі діяльності запитуйте, якої форми намистина, якого кольору.

- «Помалюємо». Наклейте на чистий аркуш паперу зображення предметів, тварин і попросіть дитину з’єднати їх лініями. Інше завдання: прикріпіть аркуш до столу і покладіть на нього кубик, а потім попросіть малюка штовхати цей кубик олівцем. Олівець залишає на папері слід — покажіть його маляті.

- "Неслухняні олівці". З часом удома накопичується багато різних олівців. Пропонуємо гру, яка не лише допоможе дитині запам’ятати назви кольорів, а й розвине навички охайності. Візьміть різнокольорові пластикові стаканчики (буде краще, якщо батьки разом з дитиною обклеять стаканчики самоклейним папером) та запропонуйте дитині покласти кожен олівець у його будинок-стаканчик. Для розвитку пізнавальної активності дитини можна створити «проблемну» ситуацію: запропонувати стаканчики синього, червоного та зеленого кольорів, а олівці червоного, рожевого, синього, блакитного, зеленого та різні відтінки. Дайте дитині можливість самостійно зробити висновки.

- «Веселий кухар». Ця гра допоможе дитині засвоїти поняття «солодке», «солоне», «кисле», «гірке» тощо, а також назви овочів та фруктів. На тарілочку наріжте невеличкі шматочки овочів та фруктів (апельсин, яблуко, груша, огірок, морква тощо). Запропонуйте дитині заплющити очі та пригостіть її шматочком. Спитайте дитину: «Який смак? Як називається те, що ти куштував?»

- «Весела геометрія». Приготуйте п’ять кружечків і п’ятьквадратів, перемішайте їх. З’ясуйте разом з дитиною, чим вони різняться, і запропонуйте розкласти фігури на дві групи.

Варіанти: трикутник і квадрати, зірочка і прямокутник тощо.

- Гра «Великі і малі». У цю гру можна гратися всією родиною, перетворивши оселю на місце пригод. Запропонуйте змагання: хто більше знайде в оселі парних великих і малих предметів. Наприклад: велика каструля — маленька каструля, велике ліжко — маленьке ліжко, великі татові черевики — маленькі синочкові, велика шафа — маленька шафа, великий олівець — маленький олівець тощо.

- «Веселка». Усім гравцям роздають кольорові кружечкиі пропонують знайти в оселі предмети такого самого кольору. Дитина може прикладати свій кружечок до речей, щоб ідентифікувати кольори.

Корекційно-розвивальні заняття спрямовані на закріплення кольорів та геометричних фігур.
Розвиток правої та лівої півкуль головного мозку, дрібної моторики рук.

/Files/images/сул1.jpg

/Files/images/сул2.jpg
/Files/images/сул3.jpg /Files/images/сул4.jpg

Нормальний розвиток дитини віком від 3 до 5 років

Ігри та вправи, спрямовані на розвиток уваги для дітей дошкільного віку.
/Files/images/Сулима1.jpg

/Files/images/Сулима1.jpg

Для батьків дітей з особливими освітніми потребами

Поради практичного психолога

Шановні батьки! Найбільше ви зможете допомогти дитині, коли розумітимете та цінуватимете її сильні сторони та особливі потреби. Дитина стає більш впевненою і спокійною, коли розуміє свою особливість та значимість. Залежно від міри розуміння вашої дитини шукайте способи, як допомогти їй усвідомити та працювати з її унікальними сильними сторонами й освітніми потребами. Після того, як сім’я вперше дізналася, що у дитини є особливі потреби, їй знадобиться час для адаптації. Дитині також може бути нелегко в цей період. Підбадьорюйте її, більше звертайте увагу на її сильні сторони – це допоможе сформувати рівновагу зі щойно виявленими проблемами. Здібності є в усіх дітей, їх потрібно лише виявити і розвивати. Будьте готові допомагати дитині, однак, за найменшої можливості, посилюйте її незалежність. Підбадьорюйте та заохочуйте дитину, щоб виховати у неї самовпевненість.

Хваліть завжди за конкретну дію, будьте красномовними:

• «Ти дуже добре зробив …»

• «Я бачу, що ти набагато краще вчишся, коли …»

• «Я помітив покращення в …»

• «Хочеш, попрацюємо разом над …»

• «Я дуже ціную твою значну роботу та зусилля, витрачені на …»

• «Чим я можу тобі допомогти…»

• «Я бачу, ти добре попрацював над …»

• «Дякую, що ти ретельно виконав завдання…»

Як заохочувати дитину до впевненості та самостійності.

• Складіть список усіх сильних сторін і потреб своєї дитини та часто користуйтеся ним;

• якщо можливо, допомагайте вашій дитині висловлювати свої думки. Для зразка висловлюйте перед нею свої думки вголос;

• наголошуйте на позитивному: визначайте, підтримуйте та формуйте сильні сторони своєї дитини. Створюйте ситуації, де ці сильні сторони можуть якнайкраще виявлятися. Визнання та похвала від інших утворюють міцне підґрунтя для навчання нових і незнайомих навичок чи виконання завдань. Уникайте порівнянь дитини з іншими дітьми, оскільки це нівелює унікальність кожної особи;

• надавайте вашій дитині можливості навчитися нового – займатися спортом чи рукоділлям. Дітям потрібно відчувати, що вони щось вміють або знають, як робити;

• створюйте для своєї дитини та підтримуйте ситуації, в яких вона відчуватиме задоволення від допомоги іншим;

• сформуйте стабільні зразки суспільної поведінки. Вони допоможуть дітям почуватися більш захищеними і краще вирішувати низку соціальних проблем;

• вдома прищеплюйте своїй дитині позицію «я можу», щоб вона впевнено випробовувала нові навички. Коли дитині не вдається досягати успіху, намагайтеся виробити в неї ставлення до цього як до навчання, а не як до поразок. Запитуйте: «І чого ти навчився?» або «Що ти зробиш інакше наступного разу?».

Навчайте дитину навичок прийняття рішень.

Впевненість приходить тоді, коли дитина має навички вирішення проблем для прийняття правильних життєвих рішень. Дітям потрібен набір навичок, які б допомагали приймати рішення у мінливих умовах.

Щоб допомогти своїй дитині вирішувати проблеми, застосовуйте просту модель їх вирішення, зразок якої надається далі.

• Використовуйте стратегію заспокоєння – перед прийняттям рішення порахуйте до десяти або поговоріть самі з собою.

• Визначте проблему. Нехай ваша дитина висловить існуючу проблему своїми словами. Можливо, вам треба поставити їй запитання, щоб допомогти у цьому. • Сформулюйте можливі шляхи вирішення. Не критикуйте жодну ідею.

• Звузьте варіанти, відкинувши ті з них, які будуть незручними або непосильними для вашої дитини.

• Зважте всі «за» та «проти» тих варіантів, що залишилися, а потім виберіть найкращий з них. Запитайте: «Що буде, якщо ти спробуєш ось так?».

• Обговоріть, що слід робити для втілення цього рішення і як діяти в разі виникнення проблем.

• Після прийняття рішення дійте.

• Оцініть це рішення. Наскільки вдалим було прийняте рішення? Що наступного разу можна зробити по-іншому? Чого ви навчилися? Моделюйте навички вирішення проблем своєї дитини.

• Обговоріть шляхи співпраці та активної роботи з партнерами для пошуку взаємовигідних рішень.

Формуйте комунікативні навички.

Покращення комунікативних навичок дитини підвищує її шанси стати впевненою, незалежною та успішною дорослою людиною. Ефективні комунікативні навички дають змогу дітям висловлювати свої потреби та побажання, розвивати соціальні стосунки.

Як будувати комунікативні навички вашої дитини

• Заохочуйте свою дитину висловлювати власні ідеї, почуття, думки та погляди, а самі уважно слухайте. В сім’ї обговорюйте події під час вечері, поїздок на машині, прогулянок або перед сном.

• Слухайте свою дитину. Додавайте кілька слів, щоб підбадьорити, заохотити до спілкування. Коли навички активного слухання моделюються вдома, дитина, ймовірно, повторюватиме їх під час свого спілкування з іншими.

• Заохочуйте дитину ставити запитання.

• Давайте дитині змогу спілкуватися з різноманітними людьми: сусідами, членами родини, меншими дітьми чи професіоналами.

• Для тренування комунікацій у різноманітних ситуаціях використовуйте рольові ігри.

Стимулюйте дружні стосунки

Дітям з особливими потребами можуть знадобитися підтримка та заохочення для налагодження дружніх стосунків. Взаємодіючи з іншими людьми, діти вчаться вирішувати свої власні конфлікти, розуміти суспільні рамки, здобувати повагу інших і розвивати чуттєвість до унікальних потреб інших людей.

Як розвивати дружні стосунки.

• Обговорюйте елементи дружби – повагу, довіру, задоволення, прийняття.

• Заохочуйте дітей запрошувати їхніх друзів до себе додому.

• Запросіть друга вашої дитини на якусь сімейну подію.

• Запропонуйте групи, команди чи організації, до яких може приєднатися ваша дитина – часто дружба виникає в організаціях, де в дітей є спільні інтереси.

• Заохочуйте дитину ставити запитання та демонструвати інтерес щодо інших людей.

Як ефективно тренувати пам'ять дитини: поради та ігри для батьків.
ОЗНАЙОМИТИСЬ

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 135