/Files/images/327477914_910367733476862_1332443676809897877_n.jpg

ПІСОЧНА ТЕРАПІЯ

Граючи з піском у дитини посилюється бажання дізнаватися щось нове, експериментувати і працювати самостійно, в пісочниці потужно розвивається тактильна чутливість як основа «ручного інтелекту».
Дуже добре в іграх з піском більш гармонійно і інтенсивно розвиваються всі пізнавальні функції (сприймання, увага, пам’ять, мислення), а також мова і моторика.
Пісок як і вода, здатний «заземлювати» негативну енергію, що особливо актуально в роботі з «особливими» дітьми.
Гра “Незвичайні сліди”
Мета: розвиток тактильної чутливості.
“Йдуть ведмежата” – дитина кулачками і долонями з силою натискає на пісок.
“Стрибають зайці” – кінчиками пальців дитина вдаряє по поверхні піску, рухаючись в різних напрямках.
“Повзуть змійки” – дитина розслабленими / напруженими пальцями рук робить поверхню піску хвилястою (у різних напрямках).
“Біжать жучки-павучки” – дитина рухає всіма пальцями, імітуючи рух комах (можна повністю занурювати руки в пісок, зустрічаючись під піском руками один з одним – “жучки вітаються”).

ПРО СМОКТАННЯ ПАЛЬЦІВ ДИТИНОЮ.

Смоктання пальців немовлям розчулює дорослих. Так батьки розуміють, що дитина голодна чи засумувала, і швидко виправляють ситуацію. Але іноді є патологічне смоктання пальця. Дитина дорослішає, їй виповнюється 2–5 років, а погана звичка не зникає. Як діяти батькам? Як відучити дитину від цього?
1. Потрібно реагувати на смоктання пальця якомога раніше. Хоча багатьом і здається, що нічого страшного тут немає. Необхідно не полишати без уваги таке явище, адже було зафіксовано, що в дитячих будинках у дітей від тривалого смоктання спотворювалася фаланга пальця. Він ставав тоншим, потребував лікування, адже дитини майже «з’їдала» його до самої кістки.
2. Потрібно знайти причини, чому дитина смокче палець. Зазвичай батьки шукають способи, як відучити дитину від цієї поганої звички, узагалі не беручи до уваги причини. А причини дуже різні. Найпростіша — дитина хоче їсти (навіть у 2–3 рочки таке буває), найскладніша — дитина зазнала стресу, не відчуває щирої батьківської любові, лише відчуття самотності чи нервового збудження.
3. Потрібно завжди спокійно відволікати дитину від смоктання пальця, але з дією. Не слід сварити та кричати: «Скільки можна пальці до рота тягнути! Негайно виймай!». Малюк послухається, засмутиться, може почати плакати та запевняти: «Я більше не буду!», але за кілька хвилин знову потягне пальці до рота. Необхідно просто відволікати, а самим брати та витягати пальці з рота, запропонувавши, наприклад: «Дай мені ручки, зараз пограємося!» Завжди зацікавлюйте чимсь дитину.
4. Потрібно дотримувати певної регулярності. Звичка формується, як зазначають науковці за 21–24 дні. Тому якщо ви сьогодні стежите за тим, щоб дитина не смоктала палець, а наступного дня не берете це до уваги, ваші зусилля марні. Узялися за справу, тож нехай дії будуть систематичними, а не випадковими. Водночас неможна зациклюватися на цьому. Слід діяти так, аби дитина нічого не підозрювала.
5. Потрібно знати, що смоктання пальця може перерости в гризіння нігтів. Якщо ви не відучите дитину смоктати палець, на вас чекає боротьба з сином чи донькою, яка має нігті як «обрубки» та ще й часто заражається глистами. Адже, як відомо, під нігтями окрім бактерій може бути будь що.
Відучить дитину також облизувати пальці після смачної їжі, адже це не лише некрасиво, але й сприяє сформуванню звички смоктати палець.

/Files/images/326167601_634741551755953_2346767521999369753_n.jpg

/Files/images/326471014_687823583036628_3618057071588762875_n.jpg

Розвиток координації рухів, сенсорне сприйняття доріжок, форми та кольору.

/Files/images/Афіна.jpg

/Files/images/317387388_3410588922533916_7528042072920828811_n.jpg

/Files/images/317074595_3410595639199911_6186617529890830877_n.jpg

ПСИХОЛОГИ РЕКОМЕНДУЮТЬ. ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ДЕ В НЕЇ ПРАВА РУКА, А ДЕ ЛІВА.

Учити дітей розрізняти, де права рука, а де ліва, можна ще значно в ранньому віці, але повністю дитина усвідомить це приблизно в 4–5 років. Оскільки до цього віку дитина сама ще не може визначитися, яка рука в неї є головною, а тому запам’ятати назви сторін важко. Після зазначеного віку визначається провідна руки. Для кращого засвоєння можна проводити спеціальні ігри, що допоможуть дитині краще орієнтуватися в просторі.

1. «Ліворуч-праворуч». Узяти іграшку лівою (правою) рукою і покласти її біля лівої (правої) ноги (руки, вуха).

2. «Фізкультхвилинка» (можна виконувати під час ранкової зарядки). Промовляємо і рухаємося відповідно до вказівок: «Журавлику довгоногий, Покажи мені дорогу! Тупни правою ногою! Тупни лівою ногою. Ліву ручку підніми! Праву руку підніми. Помахай усім, І знайдеш свій дім».

3. «Маленький водій». Знадобиться кермо або іграшкова машинка. Їдемо в машині, коментуючи свої дії: повертаємо ліворуч, повертаємо праворуч.

4. «Овочі — ліворуч, фрукти — праворуч». Картки із зображенням овочів і фруктів слід розкласти відповідним чином.

5. «Світ навпаки». Потрібне велике дзеркало. Стоячи перед ним, необхідно підняти праву руку, потім — ліву. Повернутися до мами і попросити дитину назвати праву мамину руку і ліву, потім пояснити про зворотне зображення.

МАЛЮВАННЯ ДОПОМАГАЄ ДІТЯМ РОЗВИВАТИСЯ і ЯК БАТЬКАМ ПРАВИЛЬНО РЕАГУВАТИ НА МАЛЮНКИ

МАЛЮВАННЯ це перша художня діяльність, якою дитина займається усвідомлено і самостійно. Це не просто веселе заняття, а складний процес, в якому уявному образу або почуттю надають видиму форму. Малювання необхідне дітям, щоб повноцінно розвиватися.

Що ж розвиває малювання?
У ранньому віці, звичайно ж, малювання сприяє розвитку ДРІБНОЇ МОТОРИКИ рук. Під час малювання задіяні рухові, зорові, м'язові і дотикові аналізатори, розвивається зорово-моторна координація, ПАМ'ЯТЬ і зосередженість.

Малювання розвиває творче мислення, тобто КРЕАТИВНІСТЬ, тому що під час малювання дитина створює безліч образів, які можна змінювати на свій розсуд, шукати нові асоціативні зв'язки між предметами і їх зображеннями. Пошук асоціацій і генерація образів- це відмінне тренування творчого мислення.

Малювання відмінно розвиває фантазію і уяву, які є важливими сторонами життя дитини і особливо розвиваються в віці від 5 до 15 років.

УЯВА - це здатність подумки представляти зорові картини. Завдяки цьому людина може переробляти минулий досвід і створювати нові зв'язки між отриманими образами. Чим більше таких зв'язків утворюється в мозку, тим краще розвивається мислення.

ФАНТАЗІЯ необхідна майбутньому дорослому. Вона дозволяє людині робити сміливі припущення, винаходити і створювати щось принципово нове. У малюванні дитині потрібно детально продумати образ до того, як вона зможе його намалювати.

Якщо дитина перестає вигадувати, у неї знижується потенціал творчого мислення, а потім і зацікавленість в мистецтві і творчій діяльності.

Малювання стимулює розвиток СПРИЙНЯТЯ в дитячому віці, змушуючи дитину вивчати об'єкти для зображення і відкривати в них нові якості, яких вона раніше не помічала. Тренується уміння спостерігати і аналізувати об'єкт, що також сприяє розвитку МИСЛЕННЯ, так як всі психічні процеси взаємопов'язані і мають один на одного взаємовплив. Таким чином, за малюнками дитини можна зробити висновки про розвиток моторики та інтелекту.

Малювання впливає на РОЗВИТОК МОВИ. У ранньому віці дитина під час малювання промовляє свої дії ( «зараз я візьму синій олівець і намалюю ...»), що допомагає їй їх усвідомлювати і краще координувати. Батькам дуже важливо уважно слухати розповіді дитини про свій малюнок, ставити навідні запитання про героїв, сюжет і деталі зображення, тим самим стимулюючи розвиток зв'язного мовлення і словникового запасу.

У віці від 7-ми років дуже важливо вигадувати сюжет для малюнка. Багато дітей, звикнувши, що на заняттях з малювання дається певна тема або приклад, починають зазнавати труднощів при самостійному виборі сюжету. Ви, як батьки, можете допомогти дитині, якщо будете частіше водити дитину в музеї, на виставки, театри або навіть, коли гуляєте, йдете в магазин, звертайте увагу дитини на те, що відбувається навколо вас і самі озвучуйте це. І поступово привчайте дитину до того, що кожне цікаве спостереження може лягти в основу нового сюжету для малюнка.

Чим різноманітніше і багатше життєві враження дитини, тим яскравіше і незвичніше буде його фантазія.

Можна влаштовувати домашні виставки з дитячих і спільних робіт, вигадувати назви картин. Такі виставки можна приурочити до якого-небудь свята, щоб діти могли побачити підсумок своїх занять малюванням.

Відсутність малювання збіднює психічний розвиток і говорить про наявність в ньому якихось труднощів і страхів.

За колірною гамою малюнків можна теж зробити висновки про проблеми дитини. Переважання сірих і чорних тонів в малюнках говорить про відсутність життєрадісності і знижений фоні настрою, про велику кількість страхів, з якими дитина не може впоратися самостійно. Яскраві, світлі й насичені фарби свідчать про активний життєвий тонус і оптимізм.

ЯК ПРАВИЛЬНО РЕАГУВАТИ НА МАЛЮНКИ ДІТЕЙ?

За допомогою малювання діти реалізують свій життєвий досвід, переробляють свої переживання і фантазії. Малюнок - це ВНУТРІШНІЙ СВІТ ДИТИНИ і тому треба дуже обережно ставитися до оцінювання малюнків дорослими. Ні в якому разі не можна критикувати малюнки. КРИТИКА є однією з головних причин низької самооцінки і страху помилки. І навіть ПОХВАЛА може згубно позначитися на самооцінці дитини і викликати залежність від думки оточуючих, А дитину треба вчити спиратися не на чужу думку, а на свої власні відчуття, думки і почуття. Тільки так можна виростити впевнену і самостійну людину. Як критика, так і похвала - це теж оцінювання. А так як малюнок - внутрішній світ дитини, він не потребує оцінки.

Якщо до вас дитина підійшла зі своїм малюнком і питає: «Ну як красиво?», Ви можете її запитати: «А тобі подобається? Що тобі тут подобається найбільше? ». Якщо батьки відразу видадуть свою оцінку, дитина не встигне усвідомити своє ставлення, задоволена вона чи ні роботою. Пошукайте в малюнку дитини якісь незвичайні деталі, яких раніше не було, зверніть увагу дитини на це і скажіть: «Як здорово ти це придумала!».

Як краще вчинити мамі, якщо дитина впевнена, що малюнок поганий, не гарний, бездарний? Прийняти почуття дитини, навіть якщо дитина не задоволена своїм малюнком і він їй не подобається. Висловіть свою віру в її майбутніх досягненнях.

Дорогі батьки, не поспішайте з оцінками! Це допоможе вам виростити успішну людину, яка вірить в себе і довіряє власній думці.

Коли підліток дзвонить тобі зі шкільної поїздки в сльозах і каже: «Мене зловили з алкоголем. Що мені робити?». А ти замість «Ото дістанеш, як будеш вдома» , кажеш: «Не переживай. Це не кінець світу. З ким ти? Де? Чи ти в безпеці?».

Коли ти говориш чоловікові: «Піди перевір, чи дихає вона. Вона занадто довго спить». І він замість «Не говори дурниці, думки матеріальні» відповідає: «Я перевірю. Але чого ти боїшся?». І ти обговорюєш з ним свій страх синдрому раптової дитячої смерті, а він тебе обіймає.

Емоційна безпека дитини. Важливий текст, який варто прочитати усім батькам!

Емоційна безпека виглядає так:

Коли ти з жахом вибігаєш з ванної кімнати і лаєшся (майже матом), що туалет перестав змивати… а 4-х річна дитина говорить: «Напевно, це через мене. Я кинула дуже багато паперу. Мені потрібен був картонний рулон. Вибач, будь ласка». І ти замість «Сьогодні ніяких мультиків» відповідаєш: «Добре, спасибі за чесність».

Коли дитина каже: «Я боюся зробити невірний вибір, піти не в той університет. Раптом я пошкодую», і ти замість «У тебе ще є рік, щоб обдумати це важливе рішення, від нього залежить все твоє подальше життя» відповідаєш: «Ти завжди можеш передумати. Помилка – це теж результат. Ми ростемо і наш погляд на себе змінюється».

Коли старша дитина говорять про молодшу: «Коли вона кричить, у мене всередині така злість, така злість…», а ти розуміюче киваєш замість того, щоб нагадати їй, що це твоя сестра і ти повинен її любити.

Як же комфортно жити в домі, де є емоційна безпека. Життя стає абсолютно іншим. У ньому немає місця для страху і злості, натомість є дуже багато підтримки та любові.

5 речей, які діти памятають про батьків все життя

Розвиток мовлення, дітям про зиму. Ознаки зими, зимові розваги, загадки та вірші для дошкільнят.

Розвиток дрібної моторики з практичним психологом в сенсорній кімнаті


/Files/images/146376272_2914073838852096_7699615705847234365_n.jpg /Files/images/146475589_2914073895518757_3051332465151749885_n.jpg

/Files/images/145676251_2914074015518745_1405080242672684107_n.jpg /Files/images/145859181_2914074088852071_3426740709785995207_n.jpg


Додаткові корекційні заняття з практичним психологом з розвитку дрібної моторики та уваги.

/Files/images/101.jpg/Files/images/102.jpg/Files/images/100.jpg/Files/images/104.jpg

Розвиток дрібної моторики, уваги, спостережливості

/Files/images/ток1.jpg /Files/images/ток2.jpg

Радію, коли дитина розуміє інструкцію та виконує із задоволенням завдання.

/Files/images/Токова В.Б.jpg

Прийшла весна. Працюємо на позитиві.

/Files/images/токова.jpg /Files/images/02.04.jpg /Files/images/124.jpg

/Files/images/165.jpg

Розвиток творчих здібностей дошкільнят є запорукою успіху в подальшому розвитку.

/Files/images/т2.jpg

Розвиток творчих здібностей в сенсорній кімнаті

/Files/images/242113754_537658897307260_4507079855338091551_n.jpg

/Files/images/для-родителей-_1_.jpg

Заняття з консультантом (практичним психологом) з метою стимуляції зорового апарату, тактильних відчуттів.

/Files/images/конд 3.jpg

/Files/images/конд..jpg

Кiлькiсть переглядiв: 199