/Files/images/зображення_viber_2023-09-04_15-34-33-445.jpg

/Files/images/16.06.jpg

/Files/images/поради на сайт.jpg

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

/Files/images/консультація.jpg

Нейроігри як потужний інструмент корекції чи профілактики дислексії

Зазвичай нейроігри розглядають як потужний інструмент включення дитини у розумову діяльність, іноді як засіб переключення з одного виду діяльності на інший, або ж можливість гарно відрефлексувати певний виучуваний матеріал. Нейровправи покликані стимулювати міжпівкульну взаємодію, відчуття власного тіла та простору навколо нас. Вони стимулюють розвиток довільності та самоконтролю. Відповідно цей вид вправ є цілком доречним під час відпрацювання графомоторних навичок, а також ефективними у використанні з дітьми, котрі мають специфічні розлади розвитку дитини. До таких ми можемо віднести дислексію, дискалькулькію, дисграфію та дизорфографію. У світовій практиці зазначають цю групу специфічних труднощів, як такі, що утруднюють освітній процес дитини. Наприклад, у американській педагогіці та практиці використовується термін специфічні розлади розвитку шкільних навичок. Цей термін використовують до різнорідної групи здобувачів освіти. Як вказують у своїх рекомендаціях Ф.Брембаті та Р.Доніні, учні/студенти із СРРШН не мають патології когнітивного розвитку, або ж інтелектуальних порушень. Вищезгадані труднощі можуть бути вторинними (супутніми) чи виникати самі по собі. Вони можуть проявлятися у різноманітних комбінаціях, бути різнорідними. Коли ці труднощі не залежать від соціо-культурних проблем, то їх вирішувати та допомагати дитині подолати їх набагато простіше. Однією з умов успішності є вчасна профілактика, або вже корекція та зусилля прикладені до цього процесу усіма учасниками. Як ми вже знаємо, що робота в команді «педагог-дитина-батьки», котра рухається за визначеними правилами та у відомому напрямку приносить позитивні результати. Отже, окреслення траєкторії розвитку дитини, ознайомлення з усіма етапами щодо досягнення поставленої мети, проміжних цілей батьків чи осіб, які їх замінюють полегшують роботу фахівців. Робота в команді та якісний зворотній зв’язок – це завжди запорука успіху.
Еволюційна дислексія – це специфічний розлад розвитку навичок оволодіння читанням. Цей тип порушення найбільш розповсюджений та досліджений. В чому він проявляється?(Див. Рис.1)

Найчастіше з цим типом шкільних труднощів зустрічаються тоді, коли діти приходять до школи. За перші місяці шкільного життя діти, котрі мають дислексію стають розгубленішими, а, відповідно, здаються зовсім нездібними, що ранить і батьків, і педагогів також. Адже, дитина, яка успішно відвідувала дитячий садок, проявляла себе, була впевненою, тут починає відставати у навчанні. Дитині важко засвоїти літери, вона не завжди їх розпізнає, тому й нервує, розчаровується у своїх можливостях. Якщо вчасно не допомогти дитині з дислексією, о її словниковий запас завжди буде відставати від норми, а відтак і почуття впевненості не добавлятиметься. Як допомогти такій дитині? В домашніх умовах не варто згортати практику читання дитині дорослим. Дітям подобається, коли вони мають можливість поринути у чарівний світ казки разом з дорослим. Долати труднощі з розпізнаванням букв та цифр варто також і за допомогою схем та таблиць.

/Files/images/малюнок.jpg

Тут в нагоді стають нам також і нейроігри та вправи.
«Дзеркальне відображення». Педагог складає кубики у певній послідовності, а потім просить дитину, яка сидить навпроти, повторити.
«Сторони». Педагог/батьки показують дитині картинку, а потім просять вказати що знаходиться праворуч, ліворуч, зверху, знизу.
«Плутанка». На аркуші паперу викладається літера, зверху накладаються стрічки, картинки, які залишають тільки обриси літери. Дитина повинна вгадати букву. Якщо важко, то треба трохи вивільнити обриси літери, коли вправа буде виконуватись швидко, тоді можна виконати її з надрукованих «плутанок».
«Літера в повітрі». Дитині пропонують написати в повітрі літеру, спочатку правою, а потім лівою рукою ( в залежності від того якою рукою пише дитина з тієї і розпочинаємо).
Розвиток навички активного слухання, а також спільне складання схем і таблиць за прослуханим/прочитаним твором.

Заняття з формування елементарних математичних уявлень про геометричну форму та розташування в просторі у дитини раннього віку.. #Раннійрозвиток#ЗаняттяЗдефектологом

Відео

Навичка читання для більшості людей є базовою. Вона формується тривалий час і зовсім не з вивчення літер та злиття їх в склади. Підготувати свою малечу до читання можна обговорюючи дитячі твори, ілюстрації до них. А от у старших дошкільників є інші рівні завдання - "прочитати" малюнки-символи. Таких багато є у дитячих журналах. Вони цікаві, згідно віку та створюють для дитини ситуацію успіху. Почитайте разом і похваліть дитину за її старання!

/Files/images/навички читання.jpg

/Files/images/308880845_500344362100116_6179867512411375701_n.jpg

/Files/images/308962401_635358681574652_7403330121064169999_n.jpg

Формування та розвиток елементарних математичних понять про склад числа


/Files/images/302303245_1262573644509295_2896306170148522423_n.jpg

/Files/images/312316996_1345984235936261_4938389405111612455_n.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 317