/Files/images/rozvitok-movlennya-igrashki.jpg

Основними особливостями розвитку мовлення дітей другого року життя є збільшення кількісного словникового запасу та формування здатності до наслідування. А головне завдання батьків – дати поштовх до розвитку мовлення як засобу спілкування.

Ваш малюк вже вміє повзати, ходити, можливо дехто навіть бігати. Значно точнішими стали його рухи, зокрема дрібні рухи пальців та рук. Для подальшого формування таких психічних процесів як мовлення, мислення, пам’ять, увага, уява, а також для вдосконалення загальної та дрібної моторики дитині необхідні іграшки, але не прості, а розвиваючі.

До розвиваючих іграшок для дітей від 1 до 3 років відносять такі: кубики, конструктори, рамки та вкладки Монтессорі, м’які конструктори, фігурки на магнітах, пазли, пірамідки, «крутилки», «возилки», м’ячі, фарби, пісочні набори, музичні інструменти тощо.

Як розвивати мовлення дитини від 1 до 3 років

У малюка повинен бути обладнаний свій ігровий куточок. Він має знаходитись в максимальній близькості від підлоги та бути постійно доступним для дитини.

Будуємо вежу: кубики та пірамідки

Для неслухняних дитячих пальчиків побудувати вежу – завдання непросте. Однак воно прекрасно розвиває координацію рухів, почуття рівноваги, а також дає малюку поняття елементарних законів фізики: дитина, експериментуючи з кубиками різного розміру, починає розуміти, що найбільший кубик варто класти в основу майбутньої конструкції, а маленький – з самого верху.

Дуже гарною розвиваючою іграшкою є пірамідка. Для перших ігор з пірамідкою краще вибрати класичний її варіант з поступовим зменшенням кілець, зроблену з дерева, пофарбовану в насичені, чисті кольори.

Під час будь-яких маніпуляцій з кубиками (чи іншими розвиваючими іграшками) необхідно коментувати дії дорослого і дитини. Завдяки такому пояснювальному мовленню дорослого буде збагачуватись словник малюка.

Оскільки вимовні можливості дитини другого року життя ще малі, під час ігор з нею можна застосовувати логопедичну гру «Покажи, де…» (Наприклад: «Покажи, де найбільший кубик», «Дай мамі червоний кубик» тощо)

Більше логопедичних ігор та логопедичних прийомів, які допоможуть цікаво грати та розвивати мовлення дитини другого року життя –тут.

«Допоможи мені зробити все самому»: вкладки та рамки Монтессорі

За системою Марії Монтессорі дорослому в оточуючому дитину середовищі відведена особлива роль – роль помічника, що веде дитину до самостійності відповідно до головного принципу методики «Допоможи мені все зробити самому».

Відповідно до основних правил навчання за Монтессорі дитина – сама собі учитель. Малюк сам обирає, коли і чим він хоче гратися. Дорослий повинен підводити дитину до навчання та залишатися у ролі спостерігача, що лише супроводжує процес розвитку та пізнання.

Розвиваючі іграшки за Монтессорі бувають площинні, об’ємні, різні за формою та матеріалами . З їх допомогою дитина «на дотик» знайомиться з основними геометричними формами, тренує точність, узгодженість рухів.

Рамки и вкладки Монтессорі розвивають дрібну моторику, логічне мислення, зорове сприйняття розмірів (більший - менший), збагачують словниковий запас.

За методикою Монтессорі у кожної дитини є внутрішня, інтуїтивна здібність до мовлення, читання та письма. Слідуйте за природними ритмами дитини відповідно до її здібностей, темпів та індивідуальних особливостей.

Майстер на всі руки: пазли, м’які конструктори, магнітні фігурки

Пазли – це гра-головоломка у вигляді мозаїки, яку необхідно скласти з фрагментів малюнка в цілісну картинку. В залежності від віку дитини варіюється кількість частин (для найменших малюків їх повинно бути не більше 2-3). Ігри з пазлами розвивають образне і логічне мислення, пам’ять, уяву, увагу, сприйняття (вміння розрізняти предмети за кольором, формою, розміром тощо). Пазли формують вміння співвідносити частину і ціле, а також розвивають дрібну моторику.

М’які конструктори виготовлені з різноманітних тканин з липучками, застібками, кнопками, гачечками, які служать для розвитку дрібної моторики та сенсорного розвитку.

Фігурки на магнітах бувають у вигляді різних предметів, букв, цифр, геометричних фігур. Їх дуже зручно використовувати на поверхні холодильника, а також вони завжди знаходяться в полі зору дитини.

«Крутилки», «возилки» та інші розвиваючі іграшки

До найвідоміших «крутилок» належить дзиґа. Навчитись її обертати – завдання не з простих, однак є дуже корисним.

Коли дитина навчилась ходити, вона відразу починає щось возити, штовхати, тягти… Батькам варто подбати про те, щоб серед розвиваючих іграшок обов’язково бути автомобілі, возики на мотузці та з ручками. Діти будуть весь час возити їх за собою, постійно навантажувати та розвантажувати.

Серед списку обов’язкових розвиваючих іграшок належне місце відводиться крейді, кольоровим олівцям, нетоксичним фарбам, пісочному набору, музичним інструментам та іншим ситуативним іграшкам (ляльки, дитячий посуд, гаражі, автомобілі тощо).

Розвиваючі іграшки навіть можна виготовити самостійно!

Пам’ятайте, що розвиваючою може бути будь-яка іграшка, яка дає поштовх дитині до творчої та вільної гри.

Кiлькiсть переглядiв: 810